Thursday, September 22, 2005

.

Eg har bare ikkje talent når d jelle denne bloggen/datan, greie d utrolig å så vett eg søren ikje koss eg får d t. Men av ein elle an grunn komme ikje avsnittå i denne teksten fra, så d blei bare ein gørd me masse ord, så d bler sikkar bare ein midlertidig post fram t mine tekniske instinkt forbedres :P
Må vel bare innse d nå, eg e å bler ein dårli blogger.. Men har faktisk 2 goe grunna syns eg sjøl: 1 lidå ti i disse dager 2: lide fantasi om ka eg ska blogga om så ikje bare e ka eg har jort liksom.


Så i sta satt eg å sko laga ein presang t hu Svanhild. Kom øve et dikt så eg vil dela me dokk, fekk åg någen tanka rondt det.


De usagte ord!
av : Magnus Midthjell
De usagte ord
kan bli steiner
som ligger foran din port
og stenger veien
for din neste
som vil inn til deg
De usagte ord
kan bli steiner
som ligger på din tunge
og hindrer det forløsende
som skulle tine isen
mellom hjertene
La derfor ordene
komme fram
mens de ennå er
varma og lette,
mens de ennå
bærer kjærlighetens glød
og er lysende
så de finner veien
til din nestes hjerte.
Når jeg leste gjennom dette kom jeg til å tenke at det ligger faktisk noe bak disse ordene. Det er ikke bare ord som er skrevet for at vi skal ha noe å lese. Men noe vi også kan utføre, lære av.Ord og tanker har vi alle i ulike situsjoner. Det kan ofte være vanskelig å dele tanker og ord, spesielt i noen situasjoner. Men hvis en lukker seg inne og bærer ordene for seg selv kan dette bli en byrde på den enkelte, som kan ha påvirkning på de rundt. ( porten blir stengt)
I noen situasjoner bør kansje ordene bare være usagte, mens i andre kan de usagte ordene føre til at en ikke åpnår det en kunne oppnådd.. Det gjelder å våge/ tørre å ta sjangser. Ha tro på sin egen dømmekraft. Ord kan få personer nermere hverandre å en kan knytte nye/dypere bånd. Tanker, betroelser alle ord har betydning, dine ord har betydning for noen. Noen lytter til dine ord, og gir ord tilbake.
vet egentli ikke om denne bloggen fikk noen mening, eller om det bare ble masse rot. Men prøvde å få ned noe jeg tenker på, men uten å være for " privat". Følte ikke at jeg fikk ned det jeg mener, mn kansje det får en betydning likevell, så går jeg nermere innpå det en annen gang, muligens. Er vel egentli litt for trøtt til at jeg får noen meningsfylt ned på "arket"! Men det ble vertfall en bloggtekst, med eller uten mening....!?!?!
Så sånn t slutt så kan eg bare sei litt om ting å tang, denne ugå.....
Sist helg va me på styretur å d va ganske så koseligt, sjøl åm me fekk jort lide styreting hadde me d vertfall kjekt.
Å når eg nå ska tenka øve ka eg har jort denne ugå, e d som de siste ugene min. Huske ikje heilt ka eg har jort, men dagane har gått i ett.. Springe fra ein plass t ein an.
Kan oppsumera d eg huske me : trening,jobb, politkkprøve øving, venna, bilrebus, kjøretime, så huske eg ikje merr.
Men nå har eg vertfall helg å d e deiligt, ska t sverige så håbe eg får ein sjikkeli avslappa helg!
Når eg tenke meg om så e d helle ikkje lenge t høstferien, bare litt øve 2 ugar, å d går jo fort.
Ska bli kjekt d :D

4 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Hei siri lene!
Eg syns du e ein kjempeflinke blogger! å ishe minst d du skrive e skikkeli bra, tankana dine betyr vertfall masse for meg! så stå på, å ha troen på deg sjøl som blogger! kjempe glae i deg vennen min! håbe du får ein fine tur me familien din i stockholm!

Siri Lene said...

Takk ska du ha guro! kjekt at du lese bloggen min, å at du syns mine tankar betyr någe får dg :D
Glae i dg snuppå!

Anonymous said...

Eg åg syns du e flinke å blogga =D
Lese bloggen din både titt å ofta!!
Kos deg i Sverige!